Til forsiden Login kursusudbydere Annoncering Kontakt

ITIL® Lifecycle: Service Design (SD)

Kursusinfo
Pris: 10.200 kr (ex. moms)
Varighed: 3 dage
Kviknummer: 18381 Udbyder: IDG Kurser A/S
Tilmelding

Vælg dato:

Afholdelsessted

Kurset giver dig grundlag for at skabe stabile it-services med tilgængelighed og svartider, dermatcher forretningens behov.

På kurset får du de ledelsesmæssige værktøjer, der skal bruges for at lede designprocesserne i din afdeling.

Du lærer at opstille kriterier for den nødvendige teknologiske og organisatoriske udvikling og argumentere for nye tiltag.

Du lærer at styre designprocesserne for jeres it-services i tråd med strate­gien. Du lærer, hvordan afdelingen kan udrulle nye services, der fungerer godt fra dag ét, samtidig med at eksisterende services justeres for at understøtte forretningen.

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Management and control of all Service Design activities
  • Management and application of Service Design concepts, inputs, outputs and activities
  • Knowledge of Service Design principles and management of Service Design processes
  • Control and coordination of Service Design technology related activities
  • Justification and control of the organisational and technological issues on Service Design
  • Analysis, justification and selection of the implementation approaches, challenges, critical success factors and risks

Form

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.

Undervisningen foregår på dansk med dansk kursusmateriale og engelsk eksamen.

Eksamen

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Lifecycle Certificate in Service Design samt 3 point i ITIL Qualification Scheme.

Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.

  • Varighed 2 timer.
  • Beståelseskriterie: 70%

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Dette kursus leveres i samarbejde med Westergaard A/S.


Forudsætninger

Deltagerne skal have et ITIL Foundation certifikat, og have kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på. Desuden skal deltagere have læst den engelske ITIL bog "Service Design" inden kursets start. Har du ikke bogen, kan den bestilles ved tilmeldingen, eller købes direkte her.

Kurset henvender sig til

Kurset henvender sig til dig, der er leder, projektleder eller nøglemedarbejder i et ITIL-projekt samt dig der har behov for en dyb forståelse af ITIL. Endvidere er kurset henvendt til deltagere, der ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert eller ønsker at blive IT Service Management konsulent.


Om IDG Kurser A/S

Hvem er IDG Kurser?

Optimér processerne
IDG afholder langt over 600 kurser om året. Alle vore kurser
udvikles i tæt dialog med brugere, leverandører og trænere.
Det sikrer, at kurserne er opdaterede til nutidens muligheder og
optimal værdiskabelse for vores kunder.

Målrettet læring
IDG's trænere har praktisk... Læs mere