Til forsiden Login kursusudbydere Annoncering Kontakt

ITIL® Foundation

Kursusinfo
Pris: 10.900 kr (ex. moms)
Varighed: 3 dage
Kviknummer: 13812 Udbyder: Teknologisk Institut. Uddannelse
Tilmelding

Vælg dato:

Afholdelsessted
Teknologisk Institut - Taastrup
Gregersensvej
2630 Taastrup

Gør ligesom mere end 1.100 andre og få den grundlæggende viden om hovedprincipperne og tankegangen bag ITIL Best Practices for IT Service Management, samt en forståelse for ITIL strukturen og de basale koncepter. Du får et godt kendskab til ITIL terminologien og bliver klædt på til at tænke i processer og procesforbedringer. Kurset giver dig kompetencer på Foundation niveau, i henhold til ITIL version 3, 2011 Edition. Kurset kan afsluttes med en certificering fra Dansk IT på den sidste kursusdag. Prisen for certificering er ikke indeholdt i kursusprisen.


Det er godt med så intensiv fokus på ITIL i 3 dage, således man virkelig får det under huden. - Henny Malefijt, Danfoss

Forudsætninger

Der er ingen særlige forudsætninger for deltagelse i kurset.

Ønsker du at afslutte kurset med en certificering, bør du påregne ca. 6 timers forberedelse i forbindelse med kurset.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til dig, som ønsker viden om og forståelse for IT Service Management ITIL Version 3, 2011 Edition. Det kan være fordi din virksomhed anvender eller påtænker at anvende IT Service Management eller fordi du skal deltage i et projekt indenfor IT Service Management. Kurset danner grundlag for yderligere uddannelse inden for ITIL Life Cycle.

Generelt et rigtig godt kursus forløb, med en fantastisk engageret og dygtig underviser. God information før og efter kursus forløb. Rigtig god forplejning. - Martin Bache, Nordea Bank Danmark

Indhold

  • Service Management som en disciplin
  • Forstå Service Lifecycle
  • Nøgle principper og modeller
  • Generiske koncepter
  • Udvalgte processer
  • Udvalgte roller
  • Udvalgte funktioner
  • Teknologi og arkitektur
  • ITIL Kvalitetsplaner

I kurset er indeholdt øvelser, praktiske opgaver og eksempler på test-certificeringsspørgsmål.

ITIL Best Practice er sammensat af 5 grundlæggende hovedområder:

  • Service Strategy
  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement

Disse hovedområder danner en ramme for IT service Life Cycle, som belyser værdien for forretningen, ROI og løser specifikke forretningsbehov ved brug af IT.

Kursusmateriale

Inden kursusstart vil du få adgang til download af en lille ITIL introduktion på engelsk, som vil hjælpe dig med forberedelsen til kurset, mindske dit hjemmearbejde og sidst men ikke mindst give dig et større udbytte af kurset.

Øvrigt kursusmateriale og eksamen er på dansk.

Certificering

Der vil være mulighed for at tage en certificering på den sidste kursusdag. Certificeringen koster kr. 1.950 ex moms, og er ikke indeholdt i kursusprisen. Du kan bestille din certificering ved tilmeldingen til kurset.

  • Antal spørgsmål: 40

  • Tid: 1 time

  • Format: multiple-choice

Du skal besvare mindst 26 spørgsmål rigtigt (65%) for at bestå certificeringen.

Ved beståelse udsteder EXIN et certifikat til dig i ITIL Foundation Certificate in IT Service Management.

Bemærkninger

ITIL® is a Registered Trade Mark of AXELOS Limited

The Swirl logoT is a trade mark of AXELOS Limited

Det er en stor fornøjelse at blive undervist af en så dygtig og behagelig person. Jeg har virkelig fået lyst til at lære meget mere om ITIL's forskellige faser. - James Sunemeier, Banedanmark

Underviser


Undervisningen varetages af en erfaren underviser fra Teknologisk Instituts netværk bestående af branchens dygtigste undervisere.

The ITIL® Accredited Training Organization logo is a trade mark of AXELOS Limited

In English v3



Om Teknologisk Institut. Uddannelse

Kurser i IT, Projektledelse, Ledelse, Energi, HR m.m
- Teknologisk Institut er det naturlige valg af kursusudbyder

Teknologisk Institut har leveret uddannelse til det danske erhvervsliv siden 1906, og har derfor over 100 års erfaring med kurser og uddannelser. Hvert år deltager flere end 15.000 personer på Teknologisk Instituts arrangementer, der dækker en bred vifte af... Læs mere